Onze visie is dat iedere cliënt een keuze heeft en een (juiste) keuze kan maken. Wij hebben de overtuiging dat iedereen vanuit zijn eigen kracht en eigen regie weer mee kan doen. Wij geloven in een inclusieve samenleving, waar ook mensen die (tijdelijk) kwetsbaar zijn een plek verdienen.
Om dit in de praktijk te brengen is werken permanent aan het verbeteren van onze begeleiding en ondersteuning. Wij maken gebruik van Fitcirkel , een modern kwaliteitsmanagementsyteem, een gezamenlijke taal voor leren en verbeteren van FidZorg als zorgaanbieder. Ontworpen door strategisch managementconsultant Adem Simitci (The Strategy & Execution Office).
Het bewustmaken van zorgondernemers, zorgbestuurders, toezichthouders en zorgprofessionals van hun primaire verantwoordelijkheid: goede zorg goed organiseren is voor Fitcirkel
Bij FID leggen we de focus op de mogelijkheden van onze cliënten. We gaan met deze cliënten aan de slag. Samen met de cliënt werken we aan een plan van aanpak voor zijn/haar specifieke situatie. Daarbij betrekken we indien dat de cliënt wenst ook de krachtige mensen (familie, vrienden enz.) die bij hen horen.
FitCirkel is een sturingsinstrument met een integrale visie op kwaliteit, ontworpen door
De grootste maatschappelijke bijdrage van deze innovatieve ondernemers is Iso 9001 2015 (Download: Iso 9001 certificaat FIDzorg)
Client participatie en inbreng
FidZorg vindt het belangrijk dat de visie en missie van de organisatie ook daadwerkelijk door de cliënten wordt gevoeld en beleefd en dat het ook goed aansluit op hun behoeften en wensen.
Cliënt ervaringsonderzoeken
Tijdens de reguliere zorgverlening en ondersteuning worden de ervaringen van cliënten verzameld volgens de tool Dit vind ik ervan! Voor elke cliënt geldt dat minstens eens per jaar voor elk thema de ervaringen moeten zijn verzameld en gescoord. Dat wil zeggen dat naast de scores ook het tekstuele deel bij ieder thema ingevuld moet worden met cliëntervaringen.
Vanuit de behoefte aan passende en persoonlijke zorg richten wij ons op inclusie, persoonlijke autonomie, participatie, bescherming en ontwikkeling van onze volwassen en jeugdige cliënten.
Onze deskundige en aandacht volle aanpak resulteert in medezeggenschap, bewustwording en kwaliteit van leven.
Medezeggenschap
• FID Beleid Medezeggenschap Cliënten
Klachten
• FID Klachtenreglement Wkkgz Klachtenportaal Zorg 2024
• FID Klachtenreglement Wmo Klachtenportaal Zorg 2024
Privacy
•
FID M-10.t Privacyreglement Cliënten
• FID M-10.v Privacyverklaring Cliënten
Algemene Voorwaarden voor onze diensten
• Algemene Voorwaarden Zorg- en Dienstverlening
• Algemene Voorwaarden WMO (versie juli 2019)